Ik heb een klacht over Asendo, waar kan ik die indienen?
Natuurlijk doen we ons best je naar tevredenheid te helpen. Mocht je toch een klacht hebben, dan kun je hier lezen waar u met jouw klacht terecht kunt.
Wij vinden het belangrijk dat je tevreden bent over de zorg die wij bieden. Zorgvuldigheid staat hoog in ons vaandel. Toch kan het voorkomen dat er zaken niet volledig naar wens gaan. Dan is het mogelijk om binnen een redelijke termijn een klacht in te dienen of een signaal af te geven. Jouw klacht of signaal draagt bij tot verbetering van onze zorg. Wij gaan uiteraard integer, oprecht en zorgvuldig met klachten om.
Als je ontevreden bent of kritiek hebt op zaken binnen Asendo, dan kun je de volgende stappen ondernemen:
- Je kunt jouw klacht of signaal bespreken met jouw hulpverlener en het probleem oplossen. Bijvoorbeeld door met de gezinsbegeleider in gesprek te gaan of contact op te nemen met de teamleider. Een vertrouwenspersoon kan je daarbij eventueel ondersteunen.
- Als je dit niet wilt of het lukt niet om er samen uit te komen, dan kun je ook contact opnemen met de directie.
- Als je dit niet wilt of het lukt niet om er samen uit te komen, dan kun je een klacht indienen bij de onafhankelijke klachtencommissie van Asendo via [email protected].
- Je kunt ook de bemiddelingsfase direct overslaan en meteen contact opnemen met de klachtencommissie.